tisdag 30 december 2008

Kunden har alltid rätt

Det här med att kunden alltid har rätt, kan man ju vända på ibland. Det gjorde jag idag. Efter att ha varit (relativt) snäll hela jul och mellandagshandeln så brast det lite idag för yours truly.
Följande scenario utspelade sig.

Medverkande:
*Gammal rynkig tant med hatt som uppträder fisförnämt
*Trött och desillusionerad detaljhandelsexpedit


Tant: - Du det är så att jag har problem med min kamera, jag tror det kan vara batteriet som är slut.
Expedit: - Jaha, då kanske det kan vara dags att byta det nu då! Expediten vänder sig om för att ta ett batteri från hyllan. Det finns dock inga kvar.
Expedit: - Hörrö du, det verkar tyvärr som de här batterierna tagit slut för oss. Men..
Tant: - VA!? Har ni inga batterier????
Expedit: - Jo, men alltså de råkar ha tagit slut nu, men...
Tant: - HUR KAN ETT BATTERI INTE FINNAS INNE TILL EN KAMERA
Expedit: - Ja, alltså jag kan bara beklaga att vi har slut på dem för tillfället.
Tant: - EN SÅN ENKEL SAK SOM ETT KAMERABATTERI!? OCH DET HAR NI INTE. SLUT SÄGER DU! EN SÅN SIMPEL ENKEL SAK ATT HA HEMMA.
Expedit: - Men du, om det nu är så jävla enkelt att ha såna batterier hemma, varför hade du inte ett i reserv då?

Tant går.

Inga kommentarer: